Är de flesta fast i en pyramid? det som nu i efterhand fick mig att starta bloggen!


 Häromnatten hade jag en besynnerlig dröm...

Jag drömde att jag befann mig i en slags pyramid och en röst berättade att det var nästan omöjligt att ta sig ut väl inne i pyramiden... Man kunde omöjligt veta vägen ut för de icke av solen belysta korridorerna gick bara runt och runt därinne.

    Som tur var stod jag vid fönstret och tittade ut, funderade hur jag skulle ta mig till min älskade som stod utanför med en klunga vänner. 

    Rösten berättade vidare att folk brukade begravas levande i forna Egypten. De var egentligen inte döda, även om de verkade vara det vid begravningen på grund av något som hade hänt dem. Sedan vaknade de i sin grav och kunde inte ta sig ut. Förstås.

    Jag tror att det är det som håller på att hända i världen just nu.

    Många slutar leva på grund av covidhysterin och restriktionerna och begravs på så vis levande. Eller deras liv hamnar liksom där, i graven vill säga. De blir handlingsförlamade och vågar inte göra motstånd eller ta sig för särskilt mycket. Till slut befinner de sig i sin kistas totala mörker och trots att de febrilt slår och sparkar för att ta sig ut, så är det nu för sent. Jag har själv börjat känna av den förlamande dvalan som man kan hamna i då och då under dessa tider och då får jag till slut kämpa och ruska av mig den. Det är hopplöshetens dvala och den får inte ta över. Det gäller att åter ta kontakt med drömmarna och ljuset och kraften i dessa för att slå sig fri. 

   Det känns bra och viktigt att dela denna dröm med er... Egentligen så var det min mening från allra första början med denna blogg, att göra just så och ändå är det första gången jag gör det nu. Ett till mål med att jag startade bloggen för ett år sedan var att ha en plats dit turister intresserade av ekologi, stadsodling och alternativ historia kunde hitta hem till.  Jag hade nämligen en vision och kallelse i början på förra året om att bli turistguide så jag började läsa på distans för att nå det målet. För mig och kurskamraterna sattes tyvärr dessa planer på is åtminstone momentärt av coronakrisen och nu ägnar jag mig, förutom att skriva och spela in progressiv och poetisk musik, åt att läsa om och blogga om vad jag anser är de viktigaste frågorna i vår tid. Dessa är hälsa, yttrandefrihet, kroppssuveränitet och kreativa projekt. 

      Min andra skiva, Share a Dream handlar om att känna och uppleva samhörighet med varann trots avstånd och vissa olikheter. Det är ändå likheterna som förenar oss och framförallt drömmen om att leva i Fred, Harmoni och Kreativitet på vår vackra jord. Låt oss inte tappa kontakten med denna storartade dröm. Låt oss mötas och omfamna denna dröm hos varann och se vägarna som vi kan ta för att nå till denna bättre version av världen som vi vill uppnå. En värld med mindre tvång och mera kärlek. En värld av skönhet och samtycke. En värld där vi släpper varandra fria.

   För att uppnå denna värld blir vi tvungna att se bojorna som håller oss fångna. Vi kan då börja inse att vi befinner oss i ett jättelikt pyramidsystem. Det är ett system som vi måste våga ompröva och koppla oss ifrån så mycket som det bara går. Annars kan vi råka begravas i dess grepp. Enligt vad många ser så ser den ut att sakterligen begravas av sin egen tyngd och tyranni. Det är oundvikligt att dess korruption orsakar just det när den kommer till ytan och vi börjar ana att allt detta som händer just nu är ett enda maktspel. Maktutövarna vill hålla oss i sitt grepp medan de själva går under. Med lögn och överdrivna påhitt och manipulation av lag och inte minst media prövar de det ena desperata knepet efter det andra för att komma undan. Kommer vi låta oss fängslas in i rädslans och lessamhetens bojor ännu mer? Eller kommer vi hjälpa varandra att resa oss upp och inse att vi också kan släppa taget och kliva ut ur pyramidens mörker?

Detta känns det som, mina vänner, är vår levande tids största fråga och utmaning! 

    Bilden längst upp är från Demonstrationen för Sanning och Frihet som hölls i Stockholm Lördagen den 31a oktober förra året i Kungsträdgården. Där talade många läkare och inom området insatta musiker och kulturpersonligheter samt aktivister från världens många hörn om hur covidpandemin används av regeringarna som täckmantel för att införa de mest insnärjande och tyraniska åtgärderna som historien sett på länge. Och dessa har bara forstsatt att drabba oss, med till exempel reseförbud och förbud att gå till livsmedelsbutiken för icke vaccinerade i Israel där de nu infört det så kallade vaccinpasset. Denna vecka kom även nyheten om att det Indonesiens regering utfärdar böter till dem som vägrar vaxxinet och ingen socialhjälp får de heller. Med andra ord är det endast rika på pyramidens topp som har råd att vägra detta framhastade mrnavaxxin! Snacka om tvång och utpressning mot de fattigaste och privilegiet att få välja för de rika.  

Nu mer än någonsin måste alla som avskyr sådana avskumma och diktatoriska system att slå rot i vårt land att vakna, skriva, protestera, tala ut, ja, använda alla fredliga medel som helst för att inte dras med i denna utveckling som bara syftar till att förstärka bojorna som knyter oss till den fallande pyramiden.

För att läsa mer om folkets kamp mot förbrytarna kolla in: People's Court.

Samt World Freedom Alliance

Kommentarer

  1. ”Många slutar leva på grund av covidhysterin och restriktionerna och begravs på så vis levande”

    Som sagt, minst 6500 personer mer än det brukar dog under 2020. Så det är riktig gravar, med döda människor - behövs inga liknelser med gravar för att folk inte kan gå på krogen som vanligt utan får vara i naturen ist.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar