Un Par de Alas, en Sång om att längta till hemlandet, Colombia


Denna Sång handlar om djup längtan, kärlek och tacksamhet till min mormor och min släkt i Colombia. Den handlar om en önskan att kunna flyga över Atlanten för att kunna träffa dem som betyder mycket för mig, de som jag delar en viktig del av mitt liv och bakgrund med. 
     Jag växte upp med mormor störa delar av min tillvaro, tills jag blev 5 år då mina föräldrar och jag flyttade till Sverige på grund av min fars jobb på företaget Ericsson. Un Par de Alas betyder Ett Par Vingar på spanska och det är något som jag ofta önskar att jag hade. Just nu betyder denna sång särskilt mycket för mig eftersom jag precis nu befinner mig i Colombia. Att hälsa på mormor och mina andra härliga släktingar här är för mig sannerligen en underbar gåva från Livet då senast vi sågs var för hela 8 år sedan då jag besökte landet med yngsta sonen. I den här bloggen tänkte jag nu framöver  berätta om resan till detta färgstarka land där jag nu lär mig förstå inte bara mig själv bättre utan även dess modiga och oerhört livfulla folk och kultur. Det passar bra i min blogg eftersom detta är en rese, musik, drömmar och kulturblogg, så börja gärna att prenumerera vänner!!

Länkar nu till sången Un Par de Alas och önskar er en underbar dag/kväll. Vi ses om ett par dagar igen då jag tänkte börja själva resejournalen med att berätta om själva flygresan hit som ju har ägt rum i dessa tider av märkliga restriktioner och coronapåbud. 

https://open.spotify.com/album/4ql4n69SjTiR1jQ7KCHDVL?si=UoqSbhztSveo6gmeZVlTWg&utm_source=copy-link


Kommentarer