Nu förstår jag; Jag är en Inflowenser!



    Ända sen jag var liten har jag vetat att jag är ämnad att jobba med musik, konst, och kreativa uttryck och efter gymnasiet är det det som mycket av mitt sökande och finnande inom yrkeslivet, har handlat om. Det har varit en spännande, spretig och brokig samt inte alltid så välbetalt nöje att nå ut med mitt budskap och det jag är bra på. Däremot har det oftast alltid varit värt det. Youtubekanalen, som jag snart har haft i 14 år är fyllt av videos med blandat innehåll och fokus på mitt konstnärliga skapande som artist och låtskrivare. Jag har dock inte fått så många prenumeranter som jag tycker att jag förtjänar och det kan bero på att det egentligen inte varit fokuset samt att jag ägnat mig en del åt andra saker som att tänka på att tjäna pengar, samtidigt, vilket ibland tagit en del kraft från uppgiften. Uppträtt har jag gjort på många ställen fast definitivt inte tillräckligt många och jag har därav inte kunnat nå ut helt och hållet för att utvidga min publik. Allt detta är dock på väg att förändras och det är eftersom jag nu förstår precis det som min titel borde och hädanefter kommer heta och varför. Det är med stor glädje och entusiasm som jag nu, efter ca 22 år som verksam artist, förstår vari en del av felen har legat. Jag har helt enkelt inte, förrän nu, kommit på begreppet som snabbt och enkelt förklarar vad jag egentligen håller på med....


Jag är så glad att säga det, så här kommer det; Jag är en Inflowenser! En inflowenser är ett ord som jag trodde att jag själv hade kommit på, men som jag nu märker ett fåtal personer använder inom sociala medier, för att förklara det de gör. Det finns i dagsläget dock ingen solid definition av vad en inflowenser är, varken på Wikipedia eller någon annan nätbaserad plattform. Därför kommer jag nu med en egen betydelse av ordet.

För mig är det en person som genom att leva helt sitt kreativa flöde eller flow, som det heter på engelska, inspirerar sina sympatisörer och följare att göra detsamma. Skapelser i sång, musik, konst, mat och till exempel dansyttringar delas hej vilt, alla med syfte att låta livsglädjen, inspirationen och energin sprida sig vidare till fansen så att dessa också kan komma igång med sina kreativa drömmar och förverkliga dem. Därtill vill jag gärna också tilläga att jag gillar att vara Inflowenser och inflowera inom återvinnbar konst. Att sy fram kreativa idéer ur fantasin alla tagna ur musik och matinspirationens gedigna skattkista och genom att använda material som andra annars skulle slänga, är en stor passion.


De kulturyttringar som jag ägnar mig mest åt är alltså sång, musik, dans och vegansk matlagning och det hela kan också ses som ett sätt att dela med sig utav sina gåvor till medmänniskorna, djuren och naturen runtomkring. Att själen dessutom blir underhållen och man bara kan njuta av livet på ett schysst och glädjerikt sätt är verkligen ett plus. Det vi inflowenser gör är definitivt likt vad dagens influencers gör, kanske med skillnad att vi specifikt är inriktade på att frambringa fenomenet Flow hos publiken. Vi säljer inte alltid direkt någon produkt utan mer propagerar för en viss livstil eller livstilsförbättring genom det vi har att erbjuda och det är ofta härliga saker som har med att aktivera sig själv och sin omgivning i positiv riktning, att nå maximal hälsa och att leva i flöde, kärlek och välstånd. Säljer vi en produkt så ser vi Inflowensers till att det är av högsta kvalitet och att det skapta är unikt i sitt slag.


Nu när jag vet exakt vad jag håller på med kommer jag lättare kunna nå ut med det och förhoppningsvis då beröra mina kunder och min publik på ett djupare plan, vilket meningen ju är. Vad Härligt det känns!!!


// Derly Flow

Singer-songwriter, artist och Inflowenser

 




 

Första Bilden är tagen för en vecka sedan då jag fotade och filmade material till min version av Lady Gagas Bad Romance. Den får numera kallas Grand Green Romance tycker jag :D

De andra bilderna är från Augusti förra året då jag och en vän, Sofi Björck och vår trummis, Bruno Souza framförde våra låtar till livepublik på innerstadfestivalen Nytorgsfesten, anordnat av bland andra artisten Danny Saucedo.

Kommentarer

Populära inlägg