Orchestrated Fear, Låtrelease med Pressrelease till "alternativa tidningar"

 Lyssna på Orchestrated Fear (Full band version!) av Derlyflow på #SoundCloud https://soundcloud.com/derly-guzman-1/orchestrated-fear-full-band?ref=clipboard&p=a&c=1&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing

Ovan är en länk till min låt Orchestrated Fear som jag nu har gett ut på Soundcloud. 

Idag kände jag mig mycket duktig och seriös som musiker då jag gjorde en av mina första pressrelease ever! Här nedan kan ni läsa vad jag skrev till flertalet <alternativa> tidningar och magasin för att få dem att inte bara följa mig på Soundcloud, Youtube och Spotify iochmed att jag släpper låten Orchestrated Fear idag 22a April 2021 först ute på Soundcloud kl. 20.00, utan även ta kontakt och skriva om mig som artist i sina tidningar/ magasin:



Hej! 

     Jag är en Singer-songwriter, artist och arrangör som heter Derlyflow som denna vecka släpper en låt som har sina rötter i miljörörelsen Friday's for Future och som även handlar om Frihets och sanningsrörelsen I Sverige just nu. I musikvideon till låten som först har släppts på Soundcloud i en orgelversion, sjunger jag specifikt till Greta Thunberg och hela Friday's for Futurerörelsen att vakna upp till tanken att vi nu blir försvagade som grupp och rörelse iochmed den nya pandemilagen som förhindrar oss att mötas och demonstrera som förr, olika generationer tillsammans och för klimatfrågan på åberopande. Jag har alltid varit intresserad och engagerad i klimat och rättvisefrågor och iochmed pandemin och de nya lagarna som började införas blev det så att jag även joinade den frihets och sanningskämpande rörelsen I Sverige och världen. Tänkte nu kolla med er om ni skulle vilja skriva något om låten och om mig som artist, så att fler lyssnare hittar till musiken och så att fler läsare kan få en inblick i problematiken iochmed att världsregeringarna just nu allvarligt missbrukar sin makt. Med på låten spelar även flera aktiva mänskliga rättighetskämpar såsom Pia Aniara Lighthealer med sin schamantrumma, Mark "Hit Cat" Emmoth på elgura och kultur och musikprofilen Christer Arnell på Baskeyboards. Mixar låten gör Radio Tyngkrafts grundare, Jacob Monten, vän med mig sedan strax efter gymnasietiden då jag valde att satsa på låtskrivande istället för på journalistyrket.
     Vi i Sverige är ett folk som gillar att göra vår röst hörd. Det är inte lätt att bara sådär ändra på detta och förbjuda demonstrationer med högre antal deltagare än 8 st. , särskilt nu när det är så viktiga frågor som står på spel. Frihets och sanningsrörelsen är ett världsomfattande fenomen som förtjänar att lyftas fram på ett positivt och rättvist sätt av media. Som musiker är mitt bidrag till det hela att hålla mig uppdaterad, skriva, spela, spela in och sjunga om angelägenheter, ja eftersom de berör de allra flesta mycket och väldigt djupt. I denna låten sjunger jag om det upplevda förtrycket från stater och myndighetsorgan samt media som basunerar ut rädsla om covid 19 och dess påstådda spridning istället för att erbjuda en mer balanserad lägesbild samt tillhandahålla mediciner och behandlingar som har visat sig fungera för flertalet. Frågorna om tvångsvaccinering, vaccinpass,  obligatoriska munskydd och 5g påtryckningarna tas också upp i olika grad i låten. Orchestrated Fear framfördes I Kungsträdgården som en del av Tusenmannamarschen och kom med i Kai Stuht, en tysk youtubers film från den historiska dagen, den 6e mars I Stockholm. Den filmen censurerade Youtube bort bara någon timme efter att den publicerats, men den flödar likväl runt på andra sociala medieplattformar, till mångas stora glädje. Som hobbiejournalist  bloggar jag stundom om de stora demokratiska och kulturella frågorna som denna epok präglas av och strävar givetvis efter att hålla mig medveten om, men samtidigt ta avstånd från desinformation.  Ni får gärna läsa mitt blogginlägg från Tusenmannamarschen och även dessförinnan om ni vill få lite bakgrund till låten. Jag hoppas att ni är öppna för att göra ett inslag om mig och min musik och på detta vis lyfta fram frihets och sanningsrörelsens kulturskapande och skapelser på detta vis. 

Angående låtsläppet så är planen att släppa låten idag klockan 20.00, Torsdagen den 22a april på Soundcloud samt på Spotify, nästa vecka på Onsdagen den 28e April. Nu på lördag planerar jag även att framföra min musik ihop med några andra alternativa artister på kvällen som en del av Kulturnatt Stockholm och då livesända hemifrån mig, Derlyflow eller ifrån musikern Christer Arnells, studio och replokal. För några veckor sedan arrangerade jag en så kallad Foliehattsaktion med dans, performance och konstnärlig installation i Humlegården i Stockholm. Där deltog inte bara Christer, utan även flera andra vänner från den mycket aktiva Facebook-gruppen Frihetskämpar. 

Har ni frågor och funderingar så tveka inte att höra av er! 

Några länkar: 

Första versionen av Orchestrated Fear på Soundcloud och Youtubekanalen min: 

https://youtu.be/vJbsRR8Or04

Lyssna på Orchestrated Fear (organ version) av Derlyflow på #SoundCloud
 
Blogginlägg på engelska om mitt möte med Greta Thunberg och inträdet i Friday's for Future-rörelsen:
 



Med varma hälsningar,

Derly Guzmán aka Derlyflow 

Kommentarer