Ett års jubileum av låten Orchestrated Fear


 Det är nu ett år sedan som jag skrev låten Orchestrated Fear, vid månadsskiftet okt/nov 2020. Jag minns känslan att låten låg exakt rätt i tiden då jag och flera hundra människor samlades på Kungsträdgården för att demonstrera för frihet och sanning och våra demokratiska rättigheter som vi då såg var och nu, mer än någonsin är, hotade överallt i världen man kollar. Det var ett bra tillfälle att lyssna på talare med högt renumé; läkare  från Tyskland, Irland, Indien och Spanien uttalade sig bland annat om de för majoriteten av människor, ödesdigra konsekvenserna av WHOs och olika regeringars politik i coronakrisen. Jag fick komma upp på scenen spontant och översätta den spanska läkare, Natalia Pregos vädjan till oss alla: Stoppa lockdowns, Stoppa obligatoriska ansiktsmasker, de är förödande för mänskligheten!!! Och det är precis det jag sjunger om i min låt också, fast inte säger jag rakt ut att man ska stoppa dessa saker, men om man läser mellan raderna så förstår man att jag är emot dem, liksom jag naturligtvis även är emot tvångsvaccinering. 
       Det har varit helt fantastiskt att spela in låten med så talangfulla och skickliga musiker som Mark Hit Cat, på elgitarr och även Christer Arnell, vars bas och cellomatta på synt verkligen satte en vacker och känslosam prägel på låten. Spelade in gjorde vi i slutet av mars i år men låten började faktiskt att få vingar och bli känd redan efter Tusenmannamarchen (6/3/2021) då jag sjöng den live på Kungsträdgården för den tyska dokumentärsfilmaren Kai Stuhts filmteam. Tyvärr plockade dock Youtube ner hans mycket fina dokumentär från plattformen endast en eller två timmar efter publicerandet. Censureringen är och har varit sylvass i denna världens förmodligen mest kända plattform för vanliga människor att uttrycka sig och förstärker än mer bilden på hur bojorna för en diktatorisk världsordning sätts på av de mäktiga som har det i sitt intresse. Men frågan är, hindrar detta verkligen sanningen och det fria ordet från att spridas? 

   I Sanningens namn hävdar jag att svaret är: nej. Det bildas nya plattformar där dokumentation över det som nu händer sprids och delas fritt på internet. Även på Youtube får man en mer nyanserad bild av det som nu sker än om man kollar på tv som inte visar något eller väldigt lite av motståndet mot den nya världsordningen. Nedan länkar jag till en video av en Grekisk Youtuber som visar och kommenterar massprotesterna just nu i Tyskland, Estland, Österrike, USA och Frankrike för att nämna några länder. 

     Det är den fritt tänkande och kännande människan i oss som protesterar, den som ser igenom medias manipulering av läget, märker av planen som rullas ut och den som förstår att det är brott mot mänskligheten som det är tal om. Sprungen ur mitt engagemang i Fridays for Futurerörelsen och inspirerad av klimataktivisten Greta Thunbergs tidiga retorik, så skrev jag låten Orchestrared Fear och hoppas faktiskt innerligt på att kunna vara en bro mellan folk på båda sidorna av denna demonstrationsvärld på jorden just nu. Vi har ju alla ett inneboende intresse av att kämpa för vår rätt att uttrycka oss fritt och välja över våra egna kroppar oavsett om vi tror att klimatförändringarna som nu sker världen över har naturliga orsaker eller om de är orsakade av människan. Jag har fått både spott och beundran samt uppmuntran från båda dessa grupperingar av demonstranter och förstår nog som tur är det negativa oftast beror på rädsla att inte tillhöra rätt grupp. Anhängare av Greta och vänster samt miljöfolk i allmänhet har tyckt att jag är oloyal mot Greta och i värsta fall antisemit när jag har ifrågasatt hennes måhända något jäva relation till hennes kollega eller handläggare, Louisa-marie Neubauer då jag hittade information på nätet att denna tillhörde en supermäktig judisk familj. Det var då jag förstod att det hela var extremt känsligt och tabu och tog bort allt från det blogginlägget som kunde pekas på som judehatiskt... Det var ju alls inte min mening från första början. En betydelsefull skara anhängare på Frihetsfronten tyckte att jag var dum som använde en bild på Greta när jag la upp låten Orchestrated Fear på Soundcloud och det eftersom hon nu i år har visat sig vara, förutom vaccinförespråkare, även framgå som maktelitens frontfigur för att förespråka en omställning till "The Great Reset" eller som många  även kallar Den Nya Världsordningen.  Hur fallet än är med hennes medvetenhet om övertrampen på de mänskliga rättigheterna  i världen just nu till följd av coronakrisen så ser man henne och hennes kamrater hursomhelst numera ingå i maktens korridorer på Davos och World Economic Forum. Man ser henne flitigt använda munskydd, fast det inte råder tvång till att göra så i Sverige och senast nu på våren skänkte hon 1 miljön pund för v ac cin i fattiga länder, något som frihetskämparna världen över tycker är mycket tråkigt då dessa v ac ci n innehåller farliga ämnen för människan såsom exempelvis grafenoxid. 

    Mitt i allt som händer i världen just så är det viktigt att vi blir medvetna om de mekanismer som styr vår värld och där median spelar en stor roll. Det är vår skyldighet som medborgare att ta reda på vad som händer och vart vi i samhället är på väg genom att ta in information från olika källor eftersom det nu har visat sig pumpas ut fullständigt onyanserade bilder och historier om det som faktiskt händer från massmedias håll. Det såg vi till exempel direkt efter Tusenmannamarchen i mars i år, då inte bara Aftonbladet , utan även flera vänster och miljö tidningar, svartmålade oss demonstranter som anhängare av högerfascism och nynazism, när inget kunde vara längre ifrån sanningen. Där gick vi, fredsbröder och systrar, rastafarisnubbar och folk från alla möjliga politiska falanger, svennebanan som blatte tillsammans och sjöng, spred rosor till polisen och skanderade att vi ville ha Frihet, Sanning och Kärlek. Samma sak var det för en vecka sedan då det var dags för en till stor Frihetsmarsch I Stockholm där bland andra Dogge Doggelito kom och sjöng och vi alla gick med tända facklor från Medborgarplatsen till Kungsträdgården. Denna gång brydde jag mig inte om för att kolla om och vad massmedia skrev om denna frihetsrörelsens demonstration. Jag har liksom mer och mer tröttnat på att läsa snedvridna versioner av vad som faktiskt sker. Ofta dokumenteras inte ens demonstrationer oavsett hur mycket folk de samlar och det kan tros bero på som Alex Christoforou, en av mina favorityoutubers just nu, menar : att de inte vill ge syre till dessa nyheter bland massorna. Men det de ofta då har förbisett är väl att det just ofta är massorna, ja som fallet är i Italien och Frankrike till exempel, som protesterar och ser igenom detta maktspel genom manipulering av media. Just då blir hela deras spel så uppenbart, menar nyhetsreportern Kim Iversen på Nyhetsbyrån The Hills Youtubekanal. Länk till video med hennes finns längst ner efter denna krönika.

     Vi vallas mer än vi tror in i olika grupperingar och trosuppfattningar av de som har mer makt och kunskap än oss, de vars agenda verkar vara just att splittra mänskligheten och sälja olika framproducerade lösningar till oss istället för att ena oss. Man kan beskriva dem som starka kommersiella krafter som inte vill låta oss tro på vår egna inneboende förmåga att läka med naturens dundermedel och alternativmedicinen som ändå finns att tillgå.

Vår låt Orchestrated Fear är nu mer än någonsin aktuell och jag skulle vilja avsluta denna resumé av det gångna året i den alternativa och på riktigt frihetliga  sfärens tjänst med att citera min egen låt: 


When we're faced with our grandchildren, 

What will we say, that we just stood in fear?

Or conquered all those fears? 

When we're faced with our grandchildren,

Who will they see, a people standing strong, together young and old?!


Orchestrated Fear, I see mandatory tears,

I hear, Orchestrated Fear, and mandatory tears...


Länkar: 

Youtubekanalen Derlyflow Yo! : 



Lyssna på Orchestrated Fear (Full band version!) av Derlyflow på #SoundCloud

Lyssna på Orchestrated Fear (Full band version!) av Derlyflow på #SoundCloud https://soundcloud.app.goo.gl/e3n9i

På Spotify: 

https://open.spotify.com/album/2Q93va66JHe1gHngJuCOhM?si=hdID5T9LRL-L8hbBYRan3A&utm_source=copy-link


Greek Youtuber , Alex Christoforou, med kallet att visa på motståndsrörelsens eldiga kamp runtom i världen: 

https://youtu.be/JxVaGk-F9Bo

Kim Iversen på The Hill: 

https://youtu.be/tHpZ2vqJbMA



https://youtu.be/tHpZ2vqJbMA







Kommentarer