Marsmånad är Här och jag behöver förpuppa mig i skapandet!


 






Marsmånad är här! Sinnet ropar efter att få skapa mode och spela in mins musik, konstverk som betyder något, som gör världen vackrare och som inspirerar mina vänner och nya bekantskaper att vara sig själva för att må bra och även sprida kärleksfulla budskap som ringar på vattnet får ljuda. Marsmånad, även en månad av rening och instropektion för mig. Idag var jag vid Sandakällan då själen ropade efter rening och kroppen bara vill dricka ren kärlek från Himmelen, filtrerad av Jordens ymniga sten och rotverk som även släpper ifrån sig fina mineraler som jag så tacksamt tar emot 🌈💜⛲💖🦌🌳💃

     Det jag nu skapar är min första klädkollektion som har fått namnet "Green Romance" efter en sång av Lady Gaga som jag har gjort om textmässigt, spelat in i hemmastudion och släppt en första version av på min Youtubekanal i slutet av februari.  I klädkollektionen skapas huvudbonader och kjolar såsom dom jag bär på bilderna ovan liksom även färgranna och poetiskt inspirerande byxor, klänningar, tops, ponchos, hotpants, baddräkter och tröjor, alla med avsikt att ge bäraren och dess omgivning en kick för såväl ögon som övriga sinnen. Inspirationen är den gröna våg av omställning som sveper över världen sedan många år tillbaks då vi mer och mer förstår att vi behöver agera för att minska vår klimatpåverkan här på vår kära planet. Denna gröna våg har i många år nu letts av ikoner såsom Greta Thunberg och Fridays for Futurerörelsen liksom influencers såsom Therese Lindqvist Persson och Veganfamiljen, vloggare på Youtube, Facebook och Instagram. 

   Tanken med Green Romance Kollektionen är att engagera vänner samt nya kontakter som tycker om att engagera sig i frågor om hållbarhet, miljö och etik. De kan engagera sig på en mängd olika sätt såsom att agera modeller för plaggen som skapas, dela mitt innehåll på sina sociala medier och poddar och även hjälpa till på ett eller ett par events som jag liksom mina kamrater i konstnärskollektivet och den fredliga aktivist organisationen, Loveolution, planerar att skapa.  Syftet är, förutom att erbjuda mode, som är lokalt framställd, även inspirera folk i olika åldersgrupper och från olika bakgrunder till att kämpa för vår jords rättigheter och en strävan att leva i samklang med naturen. Detta genom att tänka till och se en koppling mellan konsumption, inte bara av kläder utan även av mat och fika, och miljön som vi alla behöver ta vårt ansvar för och jobba för att beskydda. Detta kan vi göra på ett lekfullt sätt, bland annat genom att gynna småproducenter av kläder och mode samt att se själva kläderna som symboliska samtida konstverk.

   Genom att klädkollektionen och eventsen därav hålls i samarbete med Loveolution Sweden så kommer en del av intäkterna av klädförsäljningen att gå oavkortat till föreningens icke vinstdrivande insamlingsarbete för att hålla medvetna, alkohol och drogfria mat och musikfester i Stokholm i år.  

Kommentarer