Livet som artist gör mig fri!

 


    Många kanske undrar hur livet och tillvaron är för en Singer-songwriter och artist? Det kan nog te sig väldigt olika för olika individer, men en sak som vi har gemensamt är väl att ägna en mer eller mindre stor del av tillvaron på att leva i musikens och drömmens ljusa och rytmiska värld. Många håller på, inte bara med det faktiska hantverket att sätta ord och meningar till känslorna, musiken och tankarna som finns inom en, utan även att drömma sig bort till scenarion där man faktiskt slår igenom och där kontakten med publiken känns magisk och genuin. Med det här blogginlägget tänkte jag berätta en del om min livsstil som bohemiskt skapande artist och Singer-songwriter, så att ni, min kära publik kan få en idé av hur det är att gå i mina skor och så att ni även kan begripa varför jag har valt den vägen jag har.
    Lättast är nog att förklara det hela med en låt som jag har skrivit och gett ut, som heter Awareness.
  
Låtlänk:
Lyssna på Awareness av Derlyflow på #SoundCloud
https://on.soundcloud.com/upRPo

I den sjunger jag om att jag föredrar att gå och plocka äpplen, det vill säga, bara en av naturens gåvor, istället för att bara gå till ett jobb för att betala räkningarna. Det är för att jag på det viset känner mig mera levande och i kontakt med naturen, vilket jag ofta saknar om jag går till ett konventionellt jobb varje dag, där tiden försvinner till att göra saker som inte har med kontakt med naturen att göra. Kan det ha att göra med att mina mor och farföräldrar och deras föräldrar växte upp och levde med mycket kontakt med jorden och naturen? Kanske har jag helt enkelt ärvt det av dem, att vilja pyssla med odling, ta hand om djur och hem och inte bara gå till något välbetalt jobb där man pysslar med papper, administration, och så vidare. Jag har ju jobbat som personlig assistent i många år dessförinnan, men när jag märkte att jag blev misshandlad ibland på jobbet och sedan inte fick jobba kvar på grund av att jag valde att inte vaccinera mig mot covid, så tänkte jag att det var dags att börja satsa på mig själv och mitt lilla kreativa företag mera.

Jag njuter hursomhelst mycket av min livstil som Singer-songwriter, artist och konsthantverkare, detta för att det känns unikt och som att jag tillför något nytt till samhället. Ork och tid till detta hade jag verkligen inte haft i samma utsträckning om jag valt en mer konventionell väg. Nu i höst har jag och några vänner som också är artister börjat att samla våra verk till en kabaréshow I höst och lite mer av en musikalföreställning I vår. Det känns jätteroligt och bra. Som att det var dags, helt enkelt. Temat är kärleken, och att laga våra brustna hjärtan genom vänskapen och kreativiteten.

   En nackdel med att leva som jag gör kan vara att man kanske inte alltid tjänar lika mycket pengar som <vanliga människor> så att säga. Det är därför jag utför catering och pop-up café jobb varvat med jobb som krokimodell då och då. Jag hoppas innerligt att många vill komma på kabarén som jag och mina vänner håller i höst och i vår. Tema är det som känns stort och viktigt i livet: Kärlek, relationerna och hur vi genom vänskapens band kan lappa våra brustna hjärtan för att må bra och vara kreativa. 


 Uppskattar det jag gör också passar på att köpa ett par örhängen, en handtryckt t-shirt, eller ett tovat hjärta som doftar gott, för då kanske jag kan uppfylla en dröm jag har om att åka till Spanien med barnen nästa år. Vi artister har trots allt liknande drömmar och behov som "vanliga människor".

Det är ett roligt, utvecklande, självständigt och mera fritt liv, allt som allt, livet som Singer-songwriter, hantverkare och jordnära ärtist och om det låter kul å rimligt i dina öron så får du gärna unna dig en lyssning på min musik via följande länk, den bjuder jag på 😃💖🎶:


https://open.spotify.com/playlist/6ICv87HXQjgvGiEp5d7Laa?si=e54bgjQlT8yAar9hEE9TaA&utm_source=copy-link

Kommentarer