Jag avslöjar mig själv: en Flowartist I högsta mening!

    Det är häpnadsväckande vad vissa människor ryggar tillbaka när man råkar berätta var man hittade ett visst klädesplagg eller pryl! Va, I soprummet?! Hur kan det vara möjligt att hitta fräscha och användbara kläder, leksaker, möbler, lampor, husgeråd, böcker, filmer, mobiler, musikinstrument och mycket mycket mer i dessa annars rätt så ofräscha soprum?! Svaret är så enkelt: vi lever i ett sådant slit och släng samhälle att det blir överfullt hemma hos folk när de köper mer och mer nya prylar att glädjas åt. I princip alla vill ju även ha det rent och snyggt hemma och gärna minimalistiskt då detta är inne nu i den stora digitaliseringens tidsålder. Folk lever i princip i och igenom sina mobiler och datorer och gör sig av med så mycket annat som de kan som möjligt. Men vissa gillar ju fortfarande att shoppa och det går de gärna loss på. Blir det sedan den minsta ansamling av påsar med prylar, ja då ska de ut... Tråkigt nog så finns det få platser där folk kan lämna saker som de så att säga är färdiga med och som någon annan kan återta och då springer många till just soprummet där allt samlas i en vidunderlig röra tillsammans med saker som man visst förstår folk behöver göra sig av med. Det är i sådana röror som jag så ofta hittar mina finaste fynd. Jag är bra på att göra dem fräscha igen, behövs bara ett varv i tvättstugan eller duschen så har jag en helt ny garderob eller användbar pryl. Det är en mycket rolig hobby och förvandling och jag har således blivit en riktig Flowartist.

När jag förstått hur man laddar upp nya bilder här igen kommer ni här få se guldkornen i det jag hittat och vad jag använder mina fynd till! 

Kommentarer